Kundservice.

Kundservice.

Kontakta oss

Ring, maila eller chatta med oss. Vi hjälper dig gärna!

  • Avbryt
    Filuppladdningen misslyckades. Maximal filuppladdning är 100 MB. Kontakta kundservice om problemet kvarstår. Stäng

Tack!

Vi återkommer så snabbt vi kan.

Mån-fre 08.30-17.00

Har du en snabb fråga? Chatta då med oss. Chatten är öppen när kontoret är bemannat.

Frågor & svar.

Beställning

Hur beställer jag?
Du beställer lättast i vår webbshop. Den är mycket enkel att använda. Där laddar du upp din tryckfil. Det går också bra att maila din beställning till info@axonprofil.se
Får jag en skiss?
Självklart! Du får alltid godkänna en skiss och en offert innan din beställning blir bindande. Vill du se en skiss nu direkt? Skicka då bara din logga till oss och du har skissen hos dig inom någon timme.
Kan man få ett provtryck?
Ett provtryck är enbart möjligt att få vid mycket stora beställningar. Att ta fram ett provtryck är nämligen mycket kostsamt. Vi skickar istället alltid ut en skiss där du tydligt ser hur trycket kommer att placeras på produkten.

Märkningsmetoder

Vad innebär tryck?
Tryck är den vanligaste märkningsmetoden och finns i en rad olika varianter såsom screen-, transfer- och tampotryck. Gemensamt för dem alla är att motivet framställs i önskad färg och med stor detaljrikedom. Varje tryckfärg anges som en PMS-färg.
Vad innebär 4-färgs fototryck?
Vid 4-färgs fototryck trycks produkten i ett valfritt antal färger. Trycktekniken, som ibland också kallas för digitaltryck eller CMYK-tryck, möjliggör tryck av avancerade motiv som t e x foton.
Vad innebär lasergravyr?
Lasergravyr är en exklusiv och mycket slitstark märkningsmetod där motivet ristas in i produkten. Lasergravyr kan vanligtvis bara ske på produkter av metall. Motivet framträder i produktens metallfärg, d.v.s. normalt i silver, brons eller grått.
Vad innebär brodyr?
Brodyr innebär att motivet stickas in i produkten. Brodyr kostar detsamma oavsett antalet färger i motivet. Märkningsmetoden är mycket slitstark.
Vad innebär embossing?
Vid embossing framträder motivet upphöjt och utan färg på produkten. Märkningsmetoden används normalt bara på produkter av skinn eller papper.
Vad innebär debossing?
Vid debossing framträder motivet nersänkt och utan färg på produkten. Märkningsmetoden används normalt bara på produkter av skinn eller papper.

Logotyp & tryck

I vilket format vill ni ha tryckfilen?
Vi behöver normalt tryckfilen som en vektorfil. Vektorfiler är vanligtvis sparade som en EPS-fil. I några fall går det också bra att använda högupplösta bitmappsfiler (exempelvis en JPEG-fil) med en upplösning på minst 300 dpi. Kontakta gärna oss ifall du är osäker på ifall en fil fungerar.
Vad är en EPS-fil?
En EPS-fil är en s.k. vektorfil. En vektorfil kan förstoras och förminskas utan att den tappar i kvalitet vilket gör att den är lämplig vid märkning.
Jag har ingen EPS-fil. Kan ni hjälpa mig att omvandla min logotyp till en EPS-fil?
Ja, vi hjälper gärna till att skapa en EPS-fil om du inte har det. Denna service är normalt kostnadsfri ifall du beställer från oss. För att vi ska lyckas skapa en EPS-fil behöver vi förlagan som en stor bild i JPEG-, PDF- eller TIFF-format.
Jag kan inte öppna EPS-filen. Är det något fel på den?
EPS-filer kan bara öppnas i speciella ritprogram. Kan du inte öppna EPS-filen beror det troligtvis på att du inte har något sådant program installerat på din dator.
Hur vet jag ifall min fil är en EPS-fil?
En EPS-fil är normalt sparad med ändelsen eps. För att med säkerhet veta att den är en verklig EPS-fil med vektoregenskaper måste den kontrolleras i ett ritprogram.
Varför behöver ni en Pantone-/PMS-kod?
För att beställda varor ska bli tryckta med rätt färg behöver vi veta vilken tryckfärg du vill att vi ska använda. Tryckfärgen anger du som en Pantonekod, också kallad PMS-kod. Denna kod styr helt och hållet vilken färg trycket får. Om du inte har en PMS-kod kan du också överlåta på oss att bedöma vilken PMS-kod som bäst motsvarar färgen i din tryckfil. För produkter där det ingår 4-färgstryck behöver du inte ange några PMS-koder.

Leverans

Är frakten kostnadsfri?
Ja, hos oss är frakten alltid kostnadsfri till en valfri adress inom landet.
Hur lång är leveranstiden?
De flesta av våra produkter har en leveranstid på 7-10 arbetsdagar. Du finner exakt leveranstid på varje produktsida. Har du bråttom? Kontakta då oss. Vi kan ofta korta leveranstiden om du har bråttom.
Har ni produkter med expressleverans?
Ja, vi har ett antal produkter som vi kan leverera extra snabbt. Du hittar vårt expressortiment här
Hur levereras varorna?
Alla varor levereras med företagspaket. Det är därför viktigt att det finns bemanning under kontorstid på leveransadressen. Det är tyvärr inte alltid möjligt att i förväg få reda på exakt dag och tidpunkt då leverans kommer att ske.
Kan jag få leverans till mer än en adress?
Ja, det är möjligt. Fraktkostnad för leveransen till den extra leveransadressen tillkommer dock.

Pris & betalning

Är priserna med eller utan moms?
Priserna är angivna utan moms. 25% moms tillkommer på alla produkter förutom livsmedel där 12% moms tillkommer.
När sker betalning?
Betalning sker normalt mot faktura 30 dagar. Normal kreditprövning sker alltid på nya kunder. UF-företag och privatpersoner betalar alltid i förskott.
Hur får jag fakturan?
Som standard skickas fakturan ut per e-post. Fakturan kan också vid önskemål skickas som e-faktura eller per post. Kortbetalning kan även göras via Mina sidor.
Är kortbetalning möjlig?
Du kan enkelt betala din faktura med kort på Mina sidor. Vi accepterar Mastercard, Visa och American Express.

Övrigt

Kan ni erbjuda andra produkter än de som visas på hemsidan?
På hemsidan finner du 1000-tals profilprodukter av de mest varierande slag. Skulle du mot förmodan inte hitta vad du eftersöker så hjälper vi dig gärna dig att leta fram produkten du eftersöker.
Kan jag få ett prov?
Inga problem! Provet kostar inget och du behöver inte skicka tillbaka det till oss.

Allmänna villkor.

Priser

Samtliga priser är angivna exklusive moms.

Fraktkostnader

Frakt sker kostnadsfritt till en leveransadress i Sverige.

Betalningsvillkor

Av Axon kreditgodkända kunder sker betalning mot faktura 30 dagar.

Leveransvillkor

Beställda varor levereras med företagspaket till av kund angiven leveransadress. Om varorna skadas eller försvinner under transporten är detta Axons ansvar.

Avgifter

Inga faktureringsavgifter, expeditionsavgifter eller liknande tillkommer.

Kundens ansvar

Det är kundens ansvar att kontrollera att skissen är rätt innan den godkänns.

Reklamation

Om en leverans innehåller skadade eller felaktiga varor ber vi dig omedelbart kontakta kundservice. Returnera aldrig varor utan att först ha diskuterat reklamationen med kundservice.

Ångerrätt

Det finns ingen ångerrätt på beställda varor. I de fall märkning ej har påbörjats försöker vi dock alltid i möjligaste mån tillgodose en kunds önskan om att avbryta köpet. Eventuella kostnader som har uppkommit debiteras dock alltid.

Äganderättsförbehåll

Försålda varor förblir Axons egendom intill dess full likvid erhållits.

Företagsfakta.

Kontaktuppgifter

Adress

Axon Profil AB
Sveavägen 163
SE-113 46 Stockholm

Tel

08 - 612 16 16

E-post

info@axonprofil.se

VD

Gustaf Gerleman

Org.nr.

556709-1979

Momsreg.nr.

SE556709197901

Ekonomi

Bankgiro

5445-0010

IBAN

SE31 5000 0000 0562 4103 5142

BIC

ESSESESS

Bank

SEB

E-post

finance@axonprofil.com